Zadania DSOiS
Do podstawowych zadań Działu Spraw Osobowych i Socjalnych należą:
- realizacja ustalonej przez władze Uniwersytetu polityki kadrowej oraz inicjowanie niezbędnych działań w tym zakresie;
- prowadzenie spraw związanych z zatrudnianiem, zwalnianiem, zaszeregowaniem awansowaniem, nagradzaniem i karaniem pracowników;
- prowadzenie akt osobowych;
- prowadzenie aktualnej ewidencji pracowników w podziale na komórki organizacyjne
i grupy pracownicze; - ustalanie uprawnień pracowniczych w zakresie wypłat: nagród jubileuszowych, dodatków za staż pracy, dodatkowego wynagrodzenia rocznego itd. oraz przygotowywanie stosownych pism;
- przygotowywanie wszelkich dokumentów związanych z przebiegiem zatrudnienia (urlopy macierzyńskie, wychowawcze, bezpłatne, wystawianie zaświadczeń o zatrudnieniu itp.);
- rejestracja wszelkiej nieobecności pracowników: urlopy wypoczynkowe i inne;
- merytoryczna kontrola list płac;
- prowadzenie spraw związanych z przechodzeniem pracowników na emeryturę i rentę;
- obsługa sekretarsko-administracyjna senackiej komisji ds. kadry naukowej, komisji dyscyplinarnej dla nauczycieli akademickich, uczelnianej komisji ds. mianowania na stanowisko profesora nadzwyczajnego i komisji ds. mianowania na stanowisko profesora zwyczajnego;
- prowadzenie pracowniczego programu emerytalnego;
- obsługa systemu informatycznego w zakresie programu kadrowo-płacowego;
- terminowe sporządzanie świadectw pracy;
- przekazywanie do archiwum akt osobowych pracowników zwolnionych;
- sprawowanie kontroli funkcjonalnej w zakresie dyscypliny pracy i wykorzystania urlopów wypoczynkowych;
- obligatoryjna sprawozdawczość.
- wystawianie skierowań na badania profilaktyczne: badania wstępne, kontrolne, okresowe;
- prowadzenie ewidencji oraz monitorowanie upływu terminów ważności badań;
- współpraca z Inspektoratem BHP i Ochrony Przeciwpożarowej w zakresie określania szkodliwości występujących na stanowisku pracy.
- opracowywanie projektu regulaminu świadczeń socjalnych;
- opracowywanie we współpracy ze związkami zawodowymi planów działalności socjalno-bytowej wraz z preliminarzem wydatków;
- opracowywanie harmonogramu przedsięwzięć socjalno-bytowych;
- organizacja świadczeń wypoczynkowych dla pracowników, ich rodzin i emerytów (wycieczek, działalności kulturowo-oświatowej i sportowo-rekreacyjnej);
- organizacja pomocy rzeczowo-finansowej;
- realizacja pożyczek z funduszu mieszkaniowego;
- prowadzenie ewidencji przyznanych świadczeń socjalnych pracownikom, członkom ich rodzin oraz emerytom;
- merytoryczna kontrola wszelkich wydatków z funduszu socjalnego.