Przejdź do treści

Uniwersytet Śląski w Katowicach

search Intranet
pracownik
Logo Europejskie Miasto Nauki Katowice 2024

Zasady współpracy z biurem podróży

Po zapytaniu o ofertę podróży przez osobę wyjeżdżającą  PLL LOT SA wyszukuje dostępne połączenia i przekazuje je osobie wyjeżdżającej w dogodny dla niej sposób do trzech godzin od przyjęcia zamówienia*. PLL LOT SA odpowiada za skuteczne przekazanie osobie zainteresowanej w/w informacji.

PLL LOT SA ma obowiązek podawania co najmniej trzech optymalnych propozycji połączeń lotniczych, na jedno zapytanie osoby wyjeżdżającej, w tym także w klasie przewoźników tzw. Tanich Linii Lotniczych. Biuro podróży ma obowiązek informacji, czy na danej trasie są dostępne połączenia tanimi liniami lotniczymi.

W sytuacji braku połączenia lotniczego do miejsca docelowego – PLL LOT SA przedstawia każdorazowo propozycję optymalnego planu podróży uwzględniającego ewentualne połączenia kolejowe lub autobusowe (z miejsca lądowania do miejsca docelowego podróży) świadczone w ramach jednej usługi.

PLL LOT SA przesyła wyjeżdżającemu oraz do wiadomości do Działu Mobilności Międzynarodowej pocztą elektroniczną potwierdzenie rezerwacji oraz informuje o terminie wykupu biletu, cenie, limicie bagażu oraz trasie. W przypadku tanich linii lotniczych PLL LOT SA przesyła propozycję trasy, dostępne limity bagażowe, cenę biletu oraz informacje o dodatkowych opłatach za bagaż.

PLL LOT SA informuje wyjeżdżającego o zbliżającym się terminie wykupu biletu.

PLL LOT SA potwierdza możliwość wykupu biletu w Dziale Mobilności Międzynarodowej. Dział Mobilności Międzynarodowej potwierdza możliwość wykupu biletów w formie elektronicznej w godz. 7.30 – 15.30.

PLL LOT SA dostarcza wyjeżdżającemu, do wiadomości Działu Mobilności Międzynarodowej, bilet za pośrednictwem poczty elektronicznej w przypadku biletu elektronicznego niezwłocznie po jego wystawieniu lub w wersji papierowej pod wskazany adres do jednostek Zamawiającego zlokalizowanych w Katowicach, Sosnowcu, Chorzowie, Cieszynie w terminie uzgodnionym każdorazowo z Zamawiającym, ale nie później niż 72 godziny przez terminem podróży oraz skanu biletu pocztą elektroniczną do Działu Mobilności Międzynarodowej. Do czasu dostarczenia biletów nie wlicza się sobót, niedziel oraz dni ustawowo wolnych od pracy.

Osoba wyjeżdżająca może samodzielnie przedstawić połączenie PLL LOT SA i przedstawić go do wykupu. Należy pamiętać, że wyszukiwarki internetowe zazwyczaj nie przedstawiają aktualnych cen za bilety i cena przedstawiona przez biuro podróży może się różnić – wynika to ze sposobu działania systemów rezerwacyjnych.

Bilety elektroniczne muszą być bezpośrednio wygenerowane z systemów rezerwacyjnych i zawierać oprócz rozkładu lotu pełną kalkulację ceny biletu.

Należy pamiętać, że do cen biletów dodawane będą też opłaty transakcyjne zgodnie z nowym cennikiem:

BILETY LOTNICZE
rezerwacja i sprzedaż biletu lotniczego na połączenia  regularne 75,00 zł
rezerwacja i sprzedaż biletu lotniczego na połączenia przewoźników nisko-kosztowych 100,00 zł

 

BILETY KOLEJOWE
rezerwacja i sprzedaż biletu kolejowego krajowego 25,00 zł
rezerwacja i sprzedaż biletu kolejowego międzynarodowego 45,00 zł
POZOSTAŁY TRANSPORT
rezerwacja i sprzedaż biletu autokarowego 25,00 zł
rezerwacja i sprzedaż biletu promowego 35,00 zł
POŚREDNICTWO WIZOWE
wiza elektroniczna 100,00 zł
pozostałe wizy 280,00 zł
usługa konsularna poza Polską 340,00 zł
usługa konsularna poza Polską – tryb specjalny / przyspieszony 700,00 zł
usługa kurierska zwiazana z dostarczeniem wizy zgodnie z cennikiem firmy kurierskiej
HELP DESK – 24H
serwis po godzinach, w weekendy i święta 50,00 zł za każdą interwencje

 

Prosimy o uwzględnienie w/w opłat w przypadku planowania kosztów wyjazdu.

 

W szczególnych przypadkach, bilety lotnicze powinny zostać doręczone do punktu obsługi na lotnisku w kraju lub za granicą niezwłocznie po złożeniu zamówienia.

*Nie dotyczy wyceny i rezerwacji biletów grupowych (powyżej 10 osób). Czas wyceny biletów grupowych i przedstawienia oferty jest zależny od ilości osób, skomplikowania połączenia i wymogów osób wyjeżdżających.

Uwaga!

Bilety zakupione poza PLL LOT SA nie będą rozliczane przez Dział Mobilności Międzynarodowej.

Prosimy o mailowe lub pisemne zgłaszanie do Działu W Mobilności Międzynarodowej wszelkich przypadków nieprawidłowości.

Informacje dodatkowe

Bilety elektroniczne muszą być bezpośrednio wygenerowane z systemów rezerwacyjnych i zawierać oprócz rozkładu lotu pełną kalkulację ceny biletu.

PLL LOT SA zobowiązane jest do zabezpieczenia kompleksowej realizacji podróży zgodnie z obowiązującymi przepisami lokalnymi krajów docelowych i informowanie o nich osób wyjeżdżających w terminach, które umożliwią uzyskanie odpowiednich dokumentów (dotyczy wszelkiego rodzaju opłat, np. lotniskowych, podatków, ubezpieczeń, wiz, wiz tranzytowych, obowiązkowych szczepień), jak również informowania, jeśli przesunięcie terminu wyjazdu (do dwóch/trzech dni wcześniej lub później) wpłynie na obniżenie ceny biletu.

PLL LOT SA ma również obowiązek udzielania osobie wyjeżdżającej wszelkich informacji mających związek z odbywaną podróżą i obowiązkach pasażera, np. konieczność odprawy on-line, limit dopuszczalnego bagażu, wymiary bagażu podręcznego, itp.; zapewnia także wsparcie dla osób wyjeżdżających w sytuacjach awaryjnych, np. strajk, klęski żywiołowe, itp.

Do obowiązków „PLL LOT SA” należy również poinformowanie osoby wyjeżdżającej, w terminie, który umożliwi uzyskanie odpowiednich dokumentów, jeżeli zrealizowanie wyjazdu wymaga wykupienia dodatkowych usług, których Wykonawca nie jest w stanie zrealizować (np. wykup miejscówki, dodatkowego ubezpieczenia).

 

Wizowanie paszportów

PLL LOT SA zobowiązuje się do wizowania paszportów dla osób, które jednocześnie dokonują u Wykonawcy zakupu biletów lotniczych, kolejowych, autobusowych lub promowych, jak i tych pracowników, studentów i gości Zamawiającego, którzy nie kupują biletu. W przypadku usługi wizowania paszportu, PLL LOT SA dostarcza osobie wyjeżdżającej formularze wizowe oraz uzgadnia z nią termin i miejsce odbioru dokumentów oraz paszportu. Po uzyskaniu wizy PLL LOT SA dostarcza paszport osobie wyjeżdżającej.

PLL LOT SA zobowiązuje się do doradztwa w wyborze odpowiedniego rodzaju wizy oraz pomocy w wypełnieniu druków i skompletowaniu koniecznych załączników. PLL LOT SA sprawdzi wypełnione formularze wizowe i komplet dokumentów osobie wyjeżdżającej.

return to top