Zasady współpracy z biurem podróży
Po zapytaniu o ofertę podróży przez osobę wyjeżdżającą PLL LOT SA wyszukuje dostępne połączenia i przekazuje je osobie wyjeżdżającej w dogodny dla niej sposób do trzech godzin od przyjęcia zamówienia*. PLL LOT SA odpowiada za skuteczne przekazanie osobie zainteresowanej w/w informacji.
PLL LOT SA ma obowiązek podawania co najmniej trzech optymalnych propozycji połączeń lotniczych, na jedno zapytanie osoby wyjeżdżającej, w tym także w klasie przewoźników tzw. Tanich Linii Lotniczych. Biuro podróży ma obowiązek informacji, czy na danej trasie są dostępne połączenia tanimi liniami lotniczymi.
W sytuacji braku połączenia lotniczego do miejsca docelowego – PLL LOT SA przedstawia każdorazowo propozycję optymalnego planu podróży uwzględniającego ewentualne połączenia kolejowe lub autobusowe (z miejsca lądowania do miejsca docelowego podróży) świadczone w ramach jednej usługi.
PLL LOT SA przesyła wyjeżdżającemu oraz do wiadomości do Działu Współpracy z Zagranicą pocztą elektroniczną potwierdzenie rezerwacji oraz informuje o terminie wykupu biletu, cenie, limicie bagażu oraz trasie. W przypadku tanich linii lotniczych PLL LOT SA przesyła propozycję trasy, dostępne limity bagażowe, cenę biletu oraz informacje o dodatkowych opłatach za bagaż.
PLL LOT SA informuje wyjeżdżającego o zbliżającym się terminie wykupu biletu.
PLL LOT SA potwierdza możliwość wykupu biletu w Dziale Współpracy z Zagranicą. Dział Współpracy z Zagranicą potwierdza możliwość wykupu biletów w formie elektronicznej w godz. 7.30 – 15.30.
PLL LOT SA dostarcza wyjeżdżającemu, do wiadomości Działu Współpracy z Zagranicą, bilet za pośrednictwem poczty elektronicznej w przypadku biletu elektronicznego niezwłocznie po jego wystawieniu lub w wersji papierowej pod wskazany adres do jednostek Zamawiającego zlokalizowanych w Katowicach, Sosnowcu, Chorzowie, Cieszynie w terminie uzgodnionym każdorazowo z Zamawiającym, ale nie później niż 72 godziny przez terminem podróży oraz skanu biletu pocztą elektroniczną do Działu Współpracy z Zagranicą. Do czasu dostarczenia biletów nie wlicza się sobót, niedziel oraz dni ustawowo wolnych od pracy.
Osoba wyjeżdżająca może samodzielnie przedstawić połączenie PLL LOT SA i przedstawić go do wykupu. Należy pamiętać, że wyszukiwarki internetowe zazwyczaj nie przedstawiają aktualnych cen za bilety i cena przedstawiona przez biuro podróży może się różnić – wynika to ze sposobu działania systemów rezerwacyjnych.
Bilety elektroniczne muszą być bezpośrednio wygenerowane z systemów rezerwacyjnych i zawierać oprócz rozkładu lotu pełną kalkulację ceny biletu.
Należy pamiętać, że do cen biletów dodawane będą też opłaty transakcyjne zgodnie z nowym cennikiem:
BILETY LOTNICZE | |
rezerwacja i sprzedaż biletu lotniczego na połączenia regularne | 75,00 zł |
rezerwacja i sprzedaż biletu lotniczego na połączenia przewoźników nisko-kosztowych | 100,00 zł |
BILETY KOLEJOWE | |||
rezerwacja i sprzedaż biletu kolejowego krajowego | 25,00 zł | ||
rezerwacja i sprzedaż biletu kolejowego międzynarodowego | 45,00 zł | ||
POZOSTAŁY TRANSPORT | |||
rezerwacja i sprzedaż biletu autokarowego | 25,00 zł | ||
rezerwacja i sprzedaż biletu promowego | 35,00 zł | ||
POŚREDNICTWO WIZOWE | |||
wiza elektroniczna | 100,00 zł | ||
pozostałe wizy | 280,00 zł | ||
usługa konsularna poza Polską | 340,00 zł | ||
usługa konsularna poza Polską – tryb specjalny / przyspieszony | 700,00 zł | ||
usługa kurierska zwiazana z dostarczeniem wizy | zgodnie z cennikiem firmy kurierskiej | ||
HELP DESK – 24H | |||
serwis po godzinach, w weekendy i święta | 50,00 zł za każdą interwencje |
Prosimy o uwzględnienie w/w opłat w przypadku planowania kosztów wyjazdu.
W szczególnych przypadkach, bilety lotnicze powinny zostać doręczone do punktu obsługi na lotnisku w kraju lub za granicą niezwłocznie po złożeniu zamówienia.
*Nie dotyczy wyceny i rezerwacji biletów grupowych (powyżej 10 osób). Czas wyceny biletów grupowych i przedstawienia oferty jest zależny od ilości osób, skomplikowania połączenia i wymogów osób wyjeżdżających.
Uwaga!
Bilety zakupione poza PLL LOT SA nie będą rozliczane przez Dział Współpracy z Zagranicą.
Prosimy o mailowe lub pisemne zgłaszanie do Działu Współpracy z Zagranicą wszelkich przypadków nieprawidłowości.
Informacje dodatkowe
Bilety elektroniczne muszą być bezpośrednio wygenerowane z systemów rezerwacyjnych i zawierać oprócz rozkładu lotu pełną kalkulację ceny biletu.
PLL LOT SA zobowiązane jest do zabezpieczenia kompleksowej realizacji podróży zgodnie z obowiązującymi przepisami lokalnymi krajów docelowych i informowanie o nich osób wyjeżdżających w terminach, które umożliwią uzyskanie odpowiednich dokumentów (dotyczy wszelkiego rodzaju opłat, np. lotniskowych, podatków, ubezpieczeń, wiz, wiz tranzytowych, obowiązkowych szczepień), jak również informowania, jeśli przesunięcie terminu wyjazdu (do dwóch/trzech dni wcześniej lub później) wpłynie na obniżenie ceny biletu.
PLL LOT SA ma również obowiązek udzielania osobie wyjeżdżającej wszelkich informacji mających związek z odbywaną podróżą i obowiązkach pasażera, np. konieczność odprawy on-line, limit dopuszczalnego bagażu, wymiary bagażu podręcznego, itp.; zapewnia także wsparcie dla osób wyjeżdżających w sytuacjach awaryjnych, np. strajk, klęski żywiołowe, itp.
Do obowiązków „PLL LOT SA” należy również poinformowanie osoby wyjeżdżającej, w terminie, który umożliwi uzyskanie odpowiednich dokumentów, jeżeli zrealizowanie wyjazdu wymaga wykupienia dodatkowych usług, których Wykonawca nie jest w stanie zrealizować (np. wykup miejscówki, dodatkowego ubezpieczenia).
Wizowanie paszportów
PLL LOT SA zobowiązuje się do wizowania paszportów dla osób, które jednocześnie dokonują u Wykonawcy zakupu biletów lotniczych, kolejowych, autobusowych lub promowych, jak i tych pracowników, studentów i gości Zamawiającego, którzy nie kupują biletu. W przypadku usługi wizowania paszportu, PLL LOT SA dostarcza osobie wyjeżdżającej formularze wizowe oraz uzgadnia z nią termin i miejsce odbioru dokumentów oraz paszportu. Po uzyskaniu wizy PLL LOT SA dostarcza paszport osobie wyjeżdżającej.
PLL LOT SA zobowiązuje się do doradztwa w wyborze odpowiedniego rodzaju wizy oraz pomocy w wypełnieniu druków i skompletowaniu koniecznych załączników. PLL LOT SA sprawdzi wypełnione formularze wizowe i komplet dokumentów osobie wyjeżdżającej.