Posiedzenie Komisji ds. kształcenia i studentów - 18 stycznia 2021 r.
Spotkanie przeprowadzone będzie w formie zdalnej za pośrednictwem platformy Microsoft Teams.
Porządek posiedzenia.
- Komunikaty Prorektor ds. kształcenia i studentów:
-
- informacja o sposobie organizacji sesji egzaminacyjnej semestru zimowego oraz realizacji zajęć w semestrze letnim roku akademickiego 2020/2021;
- kwestia sposobu określenia części programu studiów realizowanej w postaci zajęć dydaktycznych prowadzonych z bezpośrednim udziałem nauczycieli akademickich lub innych osób prowadzących zajęcia (BUNA) w związku z regulacją uchwały nr 490 Senatu UŚ w sprawie wytycznych dotyczących wymagań w zakresie tworzenia i zmiany programów studiów prowadzonych w Uniwersytecie Śląskim w Katowicach;
- baza orzecznictwa interpretacyjnego Polskiej Komisji Akredytacyjnej (PKA) a regulacje wewnętrzne Uczelni (stanowisko w sprawie osiągania i weryfikacji efektów uczenia się przypisanych do praktyk zawodowych studentów;
- wskazanie nauczycieli akademickich rekomendowanych jako kandydatów na ekspertów PKA;
- Opinia do programu studiów projektowanego kierunku studiów zarządzanie kadrami w biznesie i administracji – studia stacjonarne oraz niestacjonarne o profilu praktycznym na poziomie studiów pierwszego stopnia;
-
- opinie recenzentów
- Opinia do programu studiów drugiego stopnia na kierunku muzyka w multimediach studia stacjonarne o profilu praktycznym (nowy poziom);
-
- opinie recenzentów
- Opinie do wniosków wydziałowych w sprawie wprowadzenia modyfikacji programu studiów:
-
- informatyka w jęz. angielskim (studia stacjonarne II stopnia, profil ogólnoakademicki);
- informatyka stosowana (studia stacjonarne I stopnia, profil ogólnoakademicki);
- geologia stosowana (studia stacjonarne II stopnia o profilu ogólnoakademickim;
- Dyskusja nad kwestią prac dyplomowych m.in. sprawa przyjęcia artykułu naukowego jako pracy dyplomowej;
- Raport z prac zespołu pełnomocników jakości kształcenia i akredytacji oraz Biura Jakości Kształcenia (rekomendacje po badaniu jakości kształcenia w formule zdalnej, raport jakości kształcenia, ankiety, działanie na rzecz wypracowania nowych (możliwie sprawiedliwych i nieopresyjnych) narzędzi monitorowania jakości kształcenia
- Opinia do projektu zmiany formy dyplomu ukończenia studiów (usunięcie wymogu fotografii);
- Wolne wnioski