Raport z oceny jakości kształcenia
Raport jest podstawowym dokumentem zawierającym ocenę jakości kształcenia w danym roku akademickim. Zbiera i analizuje dane, będące podstawą do opracowania rekomendacji i wprowadzenia działań naprawczych i doskonalących w zakresie jakości kształcenia.
Zmiany organizacyjne uczelni sprawiły, że gruntownej przebudowie uległ również wzór raportu oraz procedura jego opracowywania. Raport tworzony jest od sprawozdawczego roku akademickiego 2019/2020 na trzech poziomach:
- kierunkowym (przygotowywany przez dyrektora danego kierunku),
- wydziałowym (przygotowywany przez dziekana),
- ogólnouczelnianym (przygotowywanym przez pełnomocnika ds. jakości kształcenia i akredytacji).
- Wzór raportu z poziomu kierunku
- Załącznik nr 1 – raport z praktyk
- Załącznik nr 2 – analiza wyników sesji i procesu dyplomowania
- Wzór raportu z poziomu wydziału
Raporty kierunkowe stanowią podstawowy materiał dla opracowania raportu wydziałowego, natomiast raporty wydziałowe są bazą wiedzy (obok innych źródeł ogólnouczelnianych) pomocną przy opracowywaniu raportu ogólnouniwersyteckiego.
Na podstawie nowych wzorów i procedury został opracowany i przyjęty przez Senat:
- Raport z oceny jakości kształcenia w Uniwersytecie Śląskim w roku akademickim 2022/2023
- Raport z oceny jakości kształcenia w Uniwersytecie Śląskim w roku akademickim 2021/2022
- Raport z oceny jakości kształcenia w Uniwersytecie Śląskim w roku akademickim 2020/2021
- Raport z oceny jakości kształcenia w Uniwersytecie Śląskim w roku akademickim 2019/2020.
Poniższe dokumenty zostały opracowane przez Uczelniany Zespół ds. Jakości Kształcenia stosownie do postanowień § 4 ust. 3 uchwały nr 126 Senatu Uniwersytetu Śląskiego w Katowicach z dnia 24 kwietnia 2012 r. w sprawie Systemu Zapewniania Jakości Kształcenia na Uniwersytecie Śląskim, a na następnie przedstawione Senatowi Uniwersytetu Śląskiego:
- Ocena jakości kształcenia w Uniwersytecie Śląskim w roku akademickim 2017/2018;
- Ocena jakości kształcenia w Uniwersytecie Śląskim w roku akademickim 2016/2017;
- Ocena jakości kształcenia w Uniwersytecie Śląskim w roku akademickim 2015/2016;
- Ocena jakości kształcenia w Uniwersytecie Śląskim w roku akademickim 2014/2015;
- Ocena jakości kształcenia w Uniwersytecie Śląskim w roku akademickim 2013/2014;
- Ocena jakości kształcenia w Uniwersytecie Śląskim w roku akademickim 2012/2013;
- Ocena jakości kształcenia w Uniwersytecie Śląskim w roku akademickim 2011/2012;
Badanie jakości kształcenia w formule zdalnej
W dniach od 2 do 8 listopada 2020 roku przeprowadzone zostało badanie jakości kształcenia w formule zdalnej. W badaniu wzięło udział 1233 wykładowców (zwrotność na poziomie 65% w skali uczelni) oraz 7131 studentów (zwrotność na poziomie 36% w skali uczelni). Badanie prowadzone było za pośrednictwem platformy MS Forms. Jego efektem są dwa dokumenty:
- raport z badania jakości kształcenia w formule zdalnej,
- rekomendacje działań wspierających jakość kształcenia w formule zdalnej.